Digipaino tarjosi esimakua Scanpack-messuilla

Joka kolmas vuosi järjestettävät Scanpack-messut ovat Pohjoismaiden suurimmat pakkausalan messut. Vuonna 2018 tapahtuma järjestettiin Göteborgin messu- ja kongressikeskuksessa. Yksi messujen näytteilleasettajista oli HP:n laitteita pohjoismaisille markkinoille välittävä Visutech AB, jonka messuosastolla yleisö sai makean esimerkin siitä,  minkälaisia mahdollisuuksia Westpakin digipaino tarjoaa.

Tuhat ja yksi erilaista makeispussia

Visutech halusi esitellä messuosastollaan vaihtuvan datan ja mosaiikin mahdollisuuksia. Ratkaisu löytyi huomiota herättävistä ilmaislahjoista, jotka toteutettiin kolmen yrityksen tehokkaalla yhteistyöllä. Westpak painoi Visutechin toimittamalla HP Indigo 20000 digitaalisella painokoneella erän personoituja makeispusseja. Finnsweet Oy vastasi huutoon ja kykeni toimittamaan joustavasti pienemmänkin määrän marmeladimakeisia. Yritys pakkasi makeiset Westpakin flowpack-pakkauksiin, ja valmiit karkkipussit oli toimitettu Visutechille alle viikon kuluessa siitä, kun painatusaineisto oli saapunut Westpakille.

Westpakin digipainokone painoi tapahtumaan makeispusseja, joiden painoilmeessä oli kaikkiaan 1 001 erilaista variaatiota. Pakkausteksteissä ihmisiä lähestyttiin muun muassa erikielisin tervehdyksin. Jokainen pussi sisälsi lisäksi HP:n sivuille ohjanneen QR-koodin, mikä tarjosi makeannälkäänsä tyydyttäneille messukävijöille lisätietoa digipainosta. Toteutus toimi: Westpakin painamat ja vaihtuvan datan sekä mosaiikin mahdollisuuksia havainnollistaneet makeispussit herättivät suurta kiinnostusta messuyleisössä.

Digipaino – markkinointia moniin tarpeisiin

Messujen makeispussit ovat yksi esimerkki digipainon moninaisista käyttötavoista. Kun yrityksenne lanseeraa uutta tuotetta, haluaa vahvistaa olemassa olevan tuotteen brändiarvoa, tai vain etsii jotakin uutta ja erilaista, suosittelemme tutustumaan Westpakin digipainoteknologian tarjoamiin valtaisiin mahdollisuuksiin. Digipainon kanssa joka ikinen pakkaus voi olla painoilmeeltään erilainen, ja pienetkin painoerät voidaan toteuttaa kustannustehokkaasti. Tekniikka vähentää myös asiakkaidemme riskiä uusien tuotteiden markkinoille saattamisessa. Messut ja muut suomalaisten huomion kiinnittävät suurtapahtumat ovat oivia tilaisuuksia hyödyntää personoituja pakkauksia, joilla saadaan helposti herätettyä erilaisten kohderyhmien mielenkiinto.

Digipaino tarjoaa täysin uudenlaisen tavan rakentaa kampanjoita tuotteen ympärille. Voimme liittää kaikkiin pakkauksiin vaikkapa yksilöidyn koodin, jolla kuluttaja voidaan ohjata erilliselle kampanjasivulle. Tällä tavoin voidaan tarjota lisäarvoa ja -sisältöä tuotteen ostajalle. Samalla tuotteen valmistaja saa käyttöönsä arvokasta tietoa, kuten esimerkiksi kuluttajan yhteystiedot, joita voidaan hyödyntää muun muassa jälkimarkkinoinnissa.

Tekniikan mahdollistamat lisäsisältöpakkaukset ovat ennennäkemätön tapa kurottaa jokapäiväisen elämän jaettavuuteen tottuneeseen kuluttajasukupolveen. Voimme painaa pakkauksiin vaikka kuluttajien omia kuvia. Fraasi on vanha, mutta painotekniikka uusi: digipainolla vain mielikuvitus on rajana. Westpak toimittaa asiakkailleen koko paketin, ei pelkkää painatusta. Yhdistämme digipainon täydellisen painojäljen ja sen suomat markkinointimahdollisuudet tekniseen osaamiseemme ja laadukkaisiin kalvomateriaaleihimme – ainoana Suomessa.

Miten digipainomme voisi palvella sinun yritystäsi? Tutustu pakkausvaihtoehtoihin tai ota suoraan yhteyttä meihin.